نخستین کنفرانس ملی گردشگری سلامت بسکی در گلستان آغاز به کار کرد

نخستین کنفرانس ملی گردشگری سلامت، طبیعت‌گردی و طبیعت‌درمانی بسکی امروز پنجشنبه 6 بهمن‌ماه 1401 با حضور مهمانان کشوری، استانی و شهرستانی در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس در شرق استان گلستان آغاز به کار کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، دبیر علمی این کنفرانس ملی در حاشیه مراسم گفت: ۴۲ مقاله در محورهای توریسم تندرستی، اصلاح سبک زندگی، ورزش‌درمانی، نقش طبیعت‌درمانی در پیشگیری و نقاهت، آرام‌سازی و ذهن آگاهی در طبیعت، ماساژ و آب‌درمانی، هتلینگ و آب‌درمانی برندینگ توریسم تندرستی، دیجیتال مارکتینگ در توریسم سلامت ویژه این کنفرانس ارسال شد.

محسن ابراهیمی اضافه کرد: کارگاه‌های اصلاح سبک زندگی و مزاج بر اساس اصول طب ایرانی، تغذیه سالم در مجموعه‌های گردشگری، بوم‌گردی و رستوران‌ها، ورزش‌درمانی و حرکات اصلاحی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این کنفرانس است.

او بیان کرد: همچنین طبیعت، آرامش و سلامتی، اکوتوریسم و گردشگری کشاورزی در استان گلستان ازجمله موضوعات برخی از پنل‌های این کنفرانس است که توسط ۱۱ نفر از اعضای هیئت‌علمی متخصص در گردشگری ارائه می‌شود.

دکتر غلامعلی بسکی معروف به بابا بسکی و پدر طبیعت ایران، متولد بهمن‌ماه سال ۱۳۱۰ سبزوار و از نخستین پزشکان و جراحان در رشته زنان و زایمان منطقه گنبدکاووس بود که در سال ۱۳۴۵ بیمارستانی را در این شهرستان راه‌اندازی کرد، اما چند سال بعد در سال ۱۳۴۹ زندگی شهری را رها و باقی عمر خود را وقف دفاع از محیط‌زیست، ترویج فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست و کاشت شمار زیادی نهال متنوع از درختان مثمر و جنگلی کرد.

دکتر بسکی که نام او با طبیعت و محیط‌زیست ایران عجین شده بود و آوازه‌ای بین‌المللی داشت، پس از تحمل ۷۰ ماه بیماری بامداد چهارشنبه ۲۳ مرداد در سن ۸۸ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و بنا به وصیت او، پیکرش پس از تشییع مقابل بیمارستانش، در پارک ملی گلستان نزدیک روستای تنگراه، در خاک آرام گرفت.

موسسه سبزگامان بسکی یک موسسه غیردولتی زیست‌محیطی، مستقل و غیرانتفاعی با ساختار هیئت‌امنایی است که توسط خانواده مرحوم دکتر غلامعلی بسکی (فعال و دوستدار محیط‌زیست ملقب به پدر طبیعت ایران) و تعدادی از علاقه‌مندان به طبیعت و محیط‌زیست، از سال ۱۳۹۳ با شماره ثبت ۱۹۲ به‌صورت رسمی فعالیت خود را در راستای حفاظت از محیط‌زیست آغاز کرده است و دفتر این موسسه در شهر گنبدکاووس قرار دارد.

 

\"\"

 

\"\"

 

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 14011106118721

برچسب‌ها